اثر الحملات الإعلانية الفيروسية على رضا العملاء - لقطاع الاتصالات بمصر

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

أكاديمية السادات للعلوم الإدارية

المستخلص

الملخص

تهدف هذه الدراسة إلى تحديد الاثربين الحملات الإعلانية الفيروسية على رضا العملاء لقطاع الاتصالات بمصر، وتم الاعتماد في جمع البيانات الاولية على قائمة الاستقصاء، وبلغ حجم العينة 384 مفرده ، وتمثل مجتمع الدراسة في شركات المحمول الأربع في جمهورية مصر العربية وهي كالاتي: (شركة اتصالات مصر، شركة فودافون سابقا وفوداكوم حاليا، شركة اورانج، الشركة المصرية للاتصالات). وتمثلت أهم نتائج الدراسة في وجود ارتباط معنوي بين الحملات الإعلانية الفيروسية على رضا العملاء، كما توصلت الدراسة إلى وجود علاقة ذات دلالة إحصائية بين الحملات الإعلانية الفيروسية على رضا العملاء. ومن اهم التوصيات استخدام وسائل النشر المباشر لبث الحملات الفيروسية، والحصول على التعليقات والرد عليها .



Summary

This study aims to determine the impact of viral advertising campaigns on customer satisfaction

For the telecommunications sector in Egypt, the primary data was collected on a manual survey list, and the sample size was 384 individuals. The study population was represented in the four mobile companies in the Arab Republic of Egypt, which are as follows: (Etisalat Egypt, formerly Vodafone and Vodacom now, Orange, Telecom Egypt).



The most important results of the study were the presence of a significant correlation between viral advertising campaigns on customer satisfaction, and the study also found a statistically significant relationship between viral advertising campaigns on customer satisfaction, One of the most important recommendations is to use direct means of broadcasting to broadcast viral campaigns, and to obtain and respond to comments.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية