اثر وسائل النشر الإلكتروني على رضا العملاء لقطاع الاتصالات بمصر

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

أكاديمية السادات للعلوم الإدارية

المستخلص

الملخص

تهدف هذه الدراسة إلى تحديد تأثير وسائل النشر الإلكتروني على رضا العملاء لقطاع الاتصالات بمصر، وتم الاعتماد في تجميع البيانات الاولية على قائمة الاستقصاء ، وبلغ حجم العينة 384 مفرده. وتمثل مجتمع الدراسة في شركات المحمول الأربع في جمهورية مصر العربية وهي كالاتي: (شركة اتصالات مصر، شركة فودافون سابقا وفوداكوم حاليا،شركة اورانج،الشركة المصرية للاتصالات).

وتمثلت أهم نتائج الدراسة في وجود ارتباط معنوي بين وسائل النشر الإلكتروني على رضا العملاء، كما توصلت الدراسة إلى وجود علاقة ذات دلالة إحصائية بين وسائل النشر الالكتروني على رضا العملاء. ومن أهم التوصيات الاهتمام بوسائل النشر الالكتروني للوصول الى اكبر عدد ممكن من العملاء ، بأفل التكاليف ، وسرعه الانتشار

Summary

This study aims to determine the relationship between electronic publishing methods and customer satisfaction

For the telecommunications sector in Egypt, the primary data was collected on a manual survey list, and the sample size was 384 individuals The study population was represented in the four mobile companies in the Arab Republic of Egypt, which are as follows: (Etisalat Egypt, formerly Vodafone and now Vodacom, Orange, Telecom Egypt)

The most important results of the study were the presence of a significant correlation between electronic publishing media on customer satisfaction, and the study also found a statistically significant relationship between viral advertising campaigns on customer satisfaction. One of the most important recommendations is to pay attention to the means of electronic publishing to reach the largest possible number of customers, at the lowest costs, and quickly spread.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية